پشتيباني از هارد ديسكهاي 10 ترابايتي جديد شركت Seagate در ASUSTOR NVR

 

شركت Asustor اعلام كرد از هارد ديسكهاي جديد 10 ترابايتي شركت Seagate پشتيباني خواهد كرد.

در اعلاميه اي كه شركت Asustor در بخش خبري خود منتشر كرد بيان شده است كه از اين پس تمام دستگاههاي NAS(حافظه ذخيره ساز تحت شبكه) اين شركت با هارد ديسكهاي IronWolf 10 TB شركت سيگيت سازگاري خواهند داشت.

شركت ASUSTOR كه از توابع تخصصي شركت Asus در ضمينه تجهيزات ذخيره سازي تحت شبكه و سيستمهاي نظارت تصويري بحساب مي آيد اعلام كرده است كه پس از اقدامات و بررسيهاي مختلف، تمامي دستگاههاي NAS اين شركت با هارد ديسكهاي جديد شركت Seagate سازگاري خواهند داشت. هارد ديسكهاي اعلام شده شامل IronWolf با ظرفيت 10 ترابايت و Enterprise NAS با 6 ترابايت و Enterprise Capacity با 10 ترابايت ظرفيت خواهند بود. درواقع با اين خبر به كاربران حرفه اي توصيه كرده تا از هارد ديسكهاي نامبرده براي استفاده در دستگاههاي ذخيره سازي ASUSTOR NAS بهره ببرند.

 

به گفته Quote Lin مدير تحقيق و توسعه شركت ASUSTOR:

كار مداوم و تمام وقت (7/24) دستگاههاي NAS نياز به همراهي با آخرين تكنولوژي هارد ديسكها دارد تا بتواند به كارايي خوب و حفاظت داده ها در محيطهاي سازماني بينجامد. ما مفتخريم كه با شركت Seagate در اين همكاري شركت داريم و با تكميل سازگاريها براي هارد ديسكهاي ظرفيت بالاي جديد اين شركت به كاربران گزينه هاي بهتري ارائه مي دهيم و فضاي ابري بهتر و بيشتري در اختيارشان خواهيم گذاشت.

 

كاربراني كه از دستگاههاي 8 كانال شركت Asustor استفاده مي كنند مي توانند از هارد ديسكهاي 6 ترابايتي با نام سري Enterprise NAS و هارد ديسكهاي 10 ترابايتي از شركت Seagate استفاده كنند.

در روي سايت شركت ASUSTOR نيز صفحه اي وجود دارد تا بتوانيد براحتي هماهنگي و سازگاري هارد ديسكها و دستگاههاي اين شركت را بررسي نماييد .

  1. دوربين مداربسته
  2. قيمت دوربين مداربسته
  3. خريد دوربين مداربسته
  4. دوربين مدار بسته
  5. قيمت دوربين مدار بسته
  6. خريد دوربين مدار بسته
  7. نصب دوربين مداربسته
  8. هايك ويژن

چگونه مانع هك شدن دوربين مداربسته شويم؟!

امروزه دوربين هاي مدار بسته چه در فضاهاي بسته و چه در فضاهاي باز نصب مي شوند و در بيشتر ساختمان هاي اداري، تجاري و حتي ساختمان هاي مسكوني هوشمند مورد استفاده قرار مي گيرند. دوربين هاي مدار بسته سيستم هاي امنيتي و نظارتي هستند كه براي مقاصد زيادي از جمله شناسايي سارقان و متخلفان مورد استفاده قرار مي گيرد. اوناع مختلفي از دوربين هاي مدار بسته توليد و وارد بازار مي شوند كه هر كدام قابليت ها و ويژگي هاي خاص خود را دارند. دوربين هاي مدار بسته اي كه امروزه مورد استفاده قرار مي گيرند داراي قابليت ديد در شب هستند و حتي در شب و نور كم هم به نظارت بر محيط مي پردازند. در اين مقاله سعي كرده ايم بهترين روش هاي جلوگيري از هك شدن دوربين مدار بسته را معرفي كنيم تا كاربران بتوانند با خيالي آسوده تر از اين سيستم ها استفاده كنند.

دوربين هاي مدار بسته به اينترنت و شبكه متصل مي شوند و اين امكان را فراهم مي كنند كه افراد از راه دور نيز بر تصاوير محل مورد نظر خود نظارت داشته باشند. تمامي سيستم هايي كه قابل اتصال به اينترنت و هوشمند هستند قابل هك شدن مي باشند. هك شدن يكي از بزرگ ترين مشكلاتي كه ممكن است صاحبان دوربين هاي مدار بسته با آن مواجه شوند. زماني كه دوربين مدار بسته به اينترنت متصل مي شود براي هكرها اين امكان به وجود مي آيد كه بتوانند به اطلاعات و تصاوير دوربين ها و دستگاه هاي ضبط كننده DVR و NVR دسترسي پيدا كنند. اين يك مسئله نگران كننده است و لازم است كه با كمك روش هاي خاص موجود از اين اتفاق جلوگيري كنيم.

حتماً اطلاعات پيش فرض دستگاه DVR يا NVR را تغيير دهيد

يكي از روش هايي كه هكرها براي دستيابي به اطلاعات دوربين مدار بسته از آن استفاده مي كنند اسكن پروتكل ها و پورت هاي پيش فرض دستگاه هاي DVR و NVR است. آن ها مي توانند از طريق اطلاعات پيش فرض به تنظيمات دستگاه متصل شوند. آن ها مي توانند با اسكن كردن نام كاربري يا پسوورد به دستگاه شما نفوذ كنند. در اين قضيه توليد كنندگان نيز مقصر هستند زيرا براي نفوذناپذيري دستگاه هاي توليدي خود اقدامات پيشرفته اي انجام نمي دهند. براي مثال دستگاه ها كاربر را مجبور به تغيير دادن تنظيمات و پسوورد هاي پيش فرض نمي كنند، از پروسه بوت به شيوه صحيح محافظت نمي شود و اطلاعات ارسالي به دستگاه ضبط كننده رمز نگاري نمي شوند.

عدم تغيير نام كاربري و پسوورد پيش فرض از رايج ترين اشتباهاتي است كه بسياري از مردم مرتكب مي شوند. هكرها مي توانند تعداد زيادي نام كاربري و پسوورد را امتحان كنند و به سادگي سيستم نظارتي شما را هك كنند. شما بايد در كنار انتخاب يك پسوورد قوي از يك نام كاربري خاص نيز استفاده كنيد. هنگام انتخاب نام كاربري از كلمات معمولي استفاده نكنيد. هرگز تاريخ هاي مشخص نظير تاريخ تولد خود يا يكي از اعضاي خانواده، تاريخ ازدواج، شماره تلفن و غيره را به عنوان نام كاربري انتخاب نكنيد. از پسووردهاي بسيار كوتاه و الگوهاي معمولي استفاده نكنيد. سعي كنيد نام كاربري شما مجموعه اي از اعداد، حروف بزرگ و كوچك و كاراكترهايي نظير # * @ و غيره باشد. علاوه بر رعايت تمام نكات گفته شده بهتر است كه براي مدت طولاني از يك نام كاربري و پسوورد استفاده نكنيد و هر چند وقت يك بار نسبت به تعويض آن ها اقدام كنيد. تا امنيت سيستم نظارتي خود را بالا ببريد.

پورت هاي پيش فرض را براي جلوگيري از هك شدن دوربين مدار بسته تغيير دهيد

تمام دوربين هاي مدار بسته تحت شبكه يا IP از پورت اختصاصي براي انتقال داده ها و سيگنال ها استفاده مي كنند. دستگاه هاي DVR و NVR هم با استفاده از پورت هاي اختصاصي به كاربران اجازه مي دهند كه از راه دور با موبايل يا لپ تاپ به تصاوير دوربين هاي مدار بسته به صورت زنده دسترسي داشته باشند. هر شركت توليد كننده دوربين هاي مدار بسته از پورت اختصاصي خود استفاده مي كند. پس از اين كه مشتري دستگاه را تهيه كرد بايد فوراً نسبت به تغيير پورت دوربين هاي مدار بسته و دستگاه ضبط اقدام كند تا به دام هكرها نيفتد. براي مثال پورت پيش فرض بيشتر دوربين هاي مدار بسته ???? است به همين دليل بسياري از هكرها شماره پورت ???? را امتحان مي كنند و اگر آن را تغيير نداده باشيد به راحتي به سيستم نظارتي شما نفوذ مي كنند.

 

براي فوروارد كردن پورت ها هرگز از روش هاي DMZ و UPnP استفاده نكنيد

براي اين كه بتوانيد تصاوير دوربين هاي مدار بسته را به صورت زنده روي لپ تاپ يا موبايل خود داشته باشيد بايد از روش فوروارد كردن پورت ها استفاده كنيد. براي فوروارد كردن پورت ها چندين روش وجود دارد و شما نبايد از روش DMZ استفاده كنيد زيرا در اين حالت تمامي پورت هاي ورودي دستگاه NVR فوروارد مي شوند. روش UPnP نيز همين طور عمل مي كند. اين دو روش به علت امنيت پاييني كه دارند براي فوروارد كردن تمامي پورت هاي ورودي دستگاه ضبط مناسب نيستند. روشي كه به شما پيشنهاد مي شود روش Virtual server است كه براي آموختن آن مي توانيد از ويديوها يا مطالب آموزشي موجود در سايت ها استفاده كنيد.

 

سيستم عامل يا Firmware دستگاه ضبط كننده تصاوير را به روز رساني كنيد

براي اين كه امنيت دوربين هاي مدار بسته خود را بالا نگه داريد بايد سيستم عامل يا Firmware دستگاه هاي DVR يا NVR را به روز نگه داريد. شركت هاي توليد كننده در ورژن جديد سيستم عامل تمام باگ ها و مشكلات ورژن قبلي را برطرف مي كنند. جديدترين نسخه Firmware را مي توانيد در سايت توليد كننده سيستم خود بيابيد. علاوه بر Firmware سيستم بايد نرم افزارهاي گوشي يا لپ تاپ خود را كه از طريق آن ها تصاوير را دريافت مي كنيد نيز به روز نگه داريد.

اگر قصد خريد دوربين مداربسته را داريد به اين نكته توجه كنيد كه برندهاي مختلف با قيمت هاي متفاوت و قابليت هاي مشخصي از دوربين مداربسته در بازار ايران وجود دارد. بهترين قيمت دوربين مداربسته  را مي توانيد در وبسايت شركت مهر تجارت نمايندگي رسمي برند هاي تي وي تي و هايك ويژن مشاهده كنيد و از خدمات فني پس از فروش اين شركت نيز بهره مند شويد.

فعال سازي رمز نگاري اطلاعات

اگر در منوي تنظيمات دستگاه ضبط كننده يا مودم شما گزينه Encryption يا رمز نگاري اطلاعات ارسالي وجود دارد آن را روي حالت فعال قرار دهيد. زماني كه از اين قابليت استفاده مي كنيد هكرها نمي توانند به اطلاعات و تصاوير سيستم نظارتي شما دسترسي پيدا كنند. همچنين مي توانيد در شبكه هاي واي فاي خود قابليت WPA2 Encryption را كه به معناي شبكه واي فاي با دسترسي حفاظت شده است فعال كنيد. در بسياري از دئربين هاي مدار بسته بي سيم اين آپشن وجود دارد و شما با جستجو در تنظيمات دستگاه مي توانيد آن را فعال كنيد.

 

فايروال مودم يا روتر خود را فعال كنيد

يكي ديگر از روش هايي كه دسترسي هكرها به اطلاعات و تصاوير دوربين هاي مدار بسته شما را غير ممكن مي كند فعال سازي فايروال مودم يا روتري است كه در حال استفاده از آن هستيد. براي انجام اين كار فقط كافي است كه در تنظيمات مودم خود تيك فعال سازي فايروال را بزنيد. مودم يا روتر دستگاه هايي هستند كه از آن ها براي انتقال اطلاعات و تصاوير دنياي واقعي به اينترنت و برعكس بهره مي گيريم در نتيجه بايد تنظيمات امنيتي مودم يا روتر را نيز با دقت بررسي كنيم و اقدامات لازم را براي افزايش امنيت آن ها انجام دهيم.

 

سعي كنيد از دوربين هاي مدار بسته يا DVR و NVR دست دوم استفاده نكنيد

اگر دوربين مدار بسته را براي نظارت بر محلي كه اهميت بسيار زيادي برايتان دارد تهيه مي كنيد و بالا بودن امنيت سيستم نظارتي برايتان اهميت زيادي دارد نبايد از دوربين هاي مدار بسته يا دستگاه ضبط كننده تصوير دست دوم استفاده كنيد. شما هيچ شناختي از كاربر قبلي سيستم نداريد و به همين دليل سيستم نظارتي داراي امنيت كافي نيست. به علاوه دوربين هاي مدار بسته و دستگاه هاي DVR و NVR جديدتر از قابليت ها و امنيت بهتري برخوردار هستند.

 

از اينترنت عمومي استفاده نكنيد

اينترنت هاي عمومي به هيچ عنوان امنيت ندارند و بهتر است براي مثال از اينترنت يك رستوران يا كافه براي چك كردن تصاوير دوربين هاي مدار بسته خود استفاده نكنيد. اين گونه اينترنت ها به دليل اين كه در دسترس عموم مردم هستند قابل اطمينان نيستند و ممكن است هكرها بتوانند از طريق آن ها به سيستم نظارتي شما نفوذ كنند.

نكاتي مفيد و سودمند براي جلوگيري از هك دوربين مدار بسته

امروزه دوربين‌هاي مدار بسته جزئي از شبكه داخلي در شركت‌ها، كارخانه‌جات و منازل هستند. اين قابليت به دوربين‌ها امكان مي‌دهد با دستگاه‌هاي ديگر موجود در شبكه همكاري داشته و كارايي سيستم را بالا ببرند.

به گزارش ايسنا به نقل از ديدافزا از مزاياي مهم اتصال دوربين مدار بسته به شبكه و اينترنت، امكان انتقال تصوير دوربين مداربسته و مشاهده تصاوير زنده و ضبط شده از راه دور است، بسياري از شركت‌ها در هنگام فروش دوربين مدار بسته از انتقال تصوير به عنوان يك آپشن مهم نام مي‌برند. اما اتصال به اينترنت مسائل امنيت سايبري را به ميان مي‌آورد. زيرا در صورتي كه مسائل امنيتي رعايت نشود، امكان نفوذ هكرها به شبكه داخلي و هك دستگاه DVR وجود خواهد داشت.

در اين مقاله سعي داريم به مسائل امنيتي و بايدها و نبايدها جهت جلوگيري از هك شدن دستگاه ضبط NVR يا DVR و سيستم دوربين مداربسته بپردازيم.

 

راه‌هاي جلوگيري از هك شدن دستگاه DVR يا NVR و دوربين مداربسته

نمايندگي هايك ويژن

?. تغيير يوزرنيم و پسورد پيش‌فرض دستگاه

هرگز دستگاه DVR يا NVR خود را با نام كاربري و كلمه عبور پيش‌فرض رها نكنيد. عدم تغيير اطلاعات پيش‌فرض يكي از معمول‌ترين اشتباهاتي است كه باعث هك شدن دستگاه DVR و نفوذ به سيستم مي‌شود.

هكرها مي‌توانند با استفاده از ???? آدرس IP مختلف، يوزرنيم و پسوردهاي پيش‌فرض را امتحان كرده تا راه نفوذي پيدا كنند.

?. انتخاب نام كاربري و كلمه عبور مناسب و قوي

موارد زير را در انتخاب كلمه عبور رعايت كنيد:

از كلمات معمول استفاده نكنيد.

از اطلاعات شخصي مانند نام، تاريخ تولد، شماره تلفن و… استفاده نكنيد.

از الگوهاي معمول مانند ???? استفاده نكنيد.

از كاراكترهاي خاص مانند * / # $ % استفاده كنيد.

از تركيب عدد، كاراكتر و حرف استفاده كنيد.

پسورد طولاني بهتر از پسورد كوتاه است.

از جملات و عبارات استفاده نكنيد.

?. تعيين يوزرنيم و پسورد خاص براي هر كاربر، دستگاه و برنامه و تغيير متناوب آن

توجه داشته باشيد كه براي امنيت بيشتر، بايد براي هر دستگاه، برنامه يا كاربر اطلاعات كاربري مخصوص براي ورود به سيستم با سطح دسترسي مشخص تعيين كنيد.

?. تغيير پورت‌هاي پيش‌فرض

هر دستگاهي كه روي شبكه كار مي‌كند، با استفاده از پورت‌هاي اختصاص يافته به خود، خدمات خود را ارائه مي‌دهد. در ارتباط با سيستم‌هاي نظارت تصويري، دستگاه DVR و NVR با استفاده از پورت‌هاي اختصاص يافته به كاربر اجازه مي‌دهد از راه دور و با استفاده از اينترنت تصاوير زنده و ضبط شده را روي گوشي موبايل و يا كامپيوتر خود مشاهده كند.

هر توليدكننده پورت‌هاي پيش‌فرضي روي دستگاه خود تعريف مي‌كند، با اين انتظار كه كاربر پس از خريد، هنگام راه‌اندازي شماره پورت خاصي (غير از پورت پيش‌فرض) براي دستگاه تعريف مي‌كند.

همچنين اگر نياز به دريافت خدمات فني  نصب دوربين مداربسته  داريد مي توانيد با كارشناسان شركت مهر تجارت تماس بگيريد تا در اسرع وقت به شما مشاوره هاي دقيق در خصوص نحوه نصب دوربين مداربسته در محل هاي مختلف را توضيح دهند.

?. عدم استفاده از DMZ يا UPnP

يكي از مراحل انتقال تصوير دوربين مداربسته از طريق اينترنت روي گوشي موبايل يا لپ تاپ، Port Forwarding يا فوروارد كردن پورت‌ها مي‌باشد. به‌هيچ عنوان از روش DMZ براي فوروارد كردن پورت‌ها استفاده نكنيد، زيرا در اين روش تمام پورت‌هاي ورودي روي دستگاه ضبط NVR فوروارد مي‌شوند.

?. به‌روزرساني فريم‌ور دستگاه

فريم ور دستگاه DVR يا NVR خود را آپديت نگه داريد. ممكن است ويژگي‌هاي امنيتي خاصي به ورژن جديد نرم افزار اضافه شده باشد و يا حفره‌ها و باگ‌هاي امنيتي موجود برطرف شده باشند.

?. افزايش امنيت شبكه واي فاي در صورت استفاده از دوربين مداربسته بي‌سيم

يوزرنيم پسورد شبكه واي فاي

رعايت موارد امنيتي مربوط به شبكه وايرلس

اگر در پروژه امنيت از اهميت خيلي بالايي برخوردار است، بهتر است از دوربين مداربسته سيمي استفاده شود.

?. فعال‌سازي Encryption

در صورتي كه در تنظيمات دستگاه يا مودم قابليت Encryption (رمزنگاري اطلاعات ارسالي) وجود دارد، آن را فعال كنيد. اين قابليت همانطور كه از نامش پيداست، اطلاعات را جهت جلوگيري از سوءاستفاده هكرها، قبل از ارسال رمزنگاري مي‌كند.

?. فعال‌سازي Firewall مودم

يكي از مهم‌ترين موارد لازم، فعال‌سازي فايروال مودم يا روتر مي‌باشد. مي‌توانيد با زدن يك تيك ساده (فعال‌سازي فايروال مودم)، جلوي بسياري از حملات را بگيريد.

??. تعريف ليست دستگاه‌هاي مجاز در مودم

علاوه بر فعال‌سازي فايروال مودم، يكي از اقداماتي كه مي‌توانيد براي به حداكثر رساندن امنيت سيستم انجام دهيد، تعريف MAC آدرس دستگاه‌هاي مجاز براي اتصال به دوربين و يا دستگاه مي‌باشد.

??. لاگ كردن ورود و خروج و بررسي آن‌ها به‌طور متناوب

يكي از مواردي كه مي‌تواند در شناسايي فعاليت‌هاي مشكوك و يا غيرمجاز در شبكه و سيستم به شما كمك كند، لاگ كردن فعاليت‌ها و اتفاقات رخ داده در سيستم و يا شبكه است. لاگ كردن اطلاعات به معناي ثبت اطلاعات و فعاليت‌ها مي‌باشد. كاربر مي‌تواند با چك كردن لاگ‌ها فعاليت‌هاي رخ داده در سيستم را چك كند.

??. دوربين مداربسته و يا دستگاه NVR و DVR دست‌دوم خريداري و استفاده نكنيد.

اگر امنيت براي شما از اهميت بالايي برخوردار است، خريداري دوربين مداربسته دست دوم به هيچ ‌عنوان توصيه نمي‌شود. دوربين‌هاي مدار بسته كاركرده پتانسيل بيشتري براي هك شدن دارند.

??. از اتصالات و شبكه‌هاي عمومي اينترنت استفاده نكنيد.

هرگز به‌طور مثال از شبكه واي‌فاي رايگان يك رستوران براي اتصال به شبكه داخلي، دسترسي به دستگاه ضبط و در نهايت مشاهده تصاوير دوربين‌هاي مداربسته خود استفاده نكنيد. زيرا اين شبكه‌هاي عمومي و رايگان ممكن است از امنيت كافي برخوردار نباشند.

همانطور كه مطالعه كرديد، ما در اين مطلب راه‌هاي جلوگيري از هك دوربين مدار بسته را براي شما شرح داديم. اميدواريم اين مطلب براي علاقمندان اين زمينه، مفيد واقع شود. توصيه مي‌كنيم براي جلوگيري از مشكلات احتمالي و تهيه كالاهاي با كيفيت، دوربين مدار بسته و لوازم جانبي آن را فقط از فروشگاه‌ها و شركت‌هاي معتبر فروشنده اين محصولات تهيه نمائيد.

پاشازاده: در شان استقلال نيست كه به كنعاني ها پاسخ دهد / مدرسه ما قابل احترام است

 

مهدي پاشازاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري باب خبر، درباره شرايط فعلي تيم فوتبال استقلال گفت: «شرايط براي استقلال خاص شده است. ساختار مديريتي استقلال ?.? سال خوب نبوده و اين تيم را تحت تأثير قرار داده است. من در مورد احمد مددي ، مديرعامل استقلال صحبت نمي كنم و به طور كلي صحبت مي كنم. نتيجه عدم وجود سازمان مديريت مناسب در شرايط فعلي استقلال است. استقلال مشكل مديريتي دارد ، زيرا مي بينيم كه هيئت مديره نمي آيد ، استعفا مي دهد ، اعضا اختلاف نظر دارند يا مشكلات ديگري بوجود مي آيد.

پيشكسوت استقلال با اشاره به صحبت هاي برخي از افسران و معاونان سابق باشگاه كه از وزارت ورزش و جوانان انتقاد مي كردند ، گفت: اگر به عنوان مدير استقلال منصوب مي شديد بايد با اختيارات كامل مي آمديد. اگر حرفي داريد پس بايد آن را مي گفتيد. متأسفانه آنها خيلي مزخرفات مي كنند. همه چيز انجام شده است “بگو!” اين حرف ها به درد استقلال و هوادارانش نمي خورد. هواداران خسته اند و حق با آنها است. بايد يك پاكسازي اساسي از استقلال انجام شود.

پاشازاده درباره انتقادات كادر فني و بازيكنان در مورد اشتباهات داوري مقابل استقلال تصريح كرد: اشتباهات داوري در دنيا وجود دارد اما در شرايط فعلي استقلال قابل تحمل نيست. صبر ديگران ضعيف است و قابل تحمل نيست.

وي در واكنش به توهين محمد حسين كنعاني زادگان ، مدافع پرسپوليس به استقلالي ها ، اظهار داشت: “اين اظهارات نشان دهنده شخصيت و تربيت خانوادگي افراد است”. جايگاه و اصالت استقلال مشخص است. بهتر است اين بازيكن مدت كوتاهي در استقلال باشد و برود ، در غير اين صورت اصالت استقلال زير سوال مي رود. من به هواداران و اعضاي تيم استقلال توصيه مي كنم كه با اين شخص صحبت نكنند زيرا پاسخ دادن كافي نيست. اگر استقلال را انتخاب كرديم به دليل عقبه او و شخصيت ناصر حجازي است. اين افتخار باشگاه استقلال نيست كه به اين بازيكن پاسخ دهد. مدرسه ما احترام است نه مدرسه اي كه توهين آميز باشد.

آيا وزارت ورزش در انتظار تصميم فدراسيون فوتبال است / آيا سرخابي ها دوباره خارجي ها را جذب مي كنند؟

 

در شرايطي كه وزارت ورزش و جوانان براي استقلال و پرسپوليس قبل از ساير تيم ها ، جذب بازيكنان و مربيان خارجي در فصل بيستم فوتبال ليگ برتر ايران را ممنوع كرده است ، اما لغو يا تمديد اين تصميم به ليگ برتر بعدي فصل ليگ ، صبر كنيد اين تصميم فدراسيون فوتبال است.

?? سپتامبر ???? بود كه ممنوعيت جذب بازيكنان و مربيان خارجي براي بيستمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران و در كليه باشگاه هاي كشور توسط هيئت مديره فدراسيون فوتبال تصويب شد. پيش از اين ، هفتم ماه مه سال گذشته ، معاون مسابقات قهرماني و توسعه ورزش هاي حرفه اي وزارت ورزش و جوانان اعلام كرده بود كه جذب بازيكنان و مربيان خارجي براي استقلال و پرسپوليس تهران تا اطلاع ثانوي ممنوع است.

سرانجام ، ممنوعيت جذب بازيكنان و مربيان خارجي استقلال و پرسپوليس از هفته بيست و يكم ليگ برتر نوزدهم ايران و ساير تيم ها قبل از فصل نقل و انتقالات ليگ برتر بيستم اجرا شد.

اخيراً ، هيئت رئيسه ليگ فوتبال ايران جلسه اي را تشكيل داد و اعلام كرد كه ممنوعيت جذب بازيكنان و مربيان خارجي از فصل آينده ليگ برتر برداشته خواهد شد. بيست و يكمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران ، شاخص ها و معيارهاي قابل توجه براي مديريت انتظار مي رود. و بازيكن خارجي را تعيين كنيد. به گفته سرپرست دبيركل فدراسيون فوتبال ، اين كار توسط گروهي از كارشناسان انجام مي شود و پرونده هاي حقوقي تشكيل مي شود و پس از نهايي شدن دستورالعمل هاي لازم ، پرونده ها به تصويب هيئت مديره مي رسد و انجام مي شود در فوتبال ايران اجرا شود.

با اين وجود هنوز سرنوشت لغو يا تمديد قانون منع جذب بازيكنان و مربيان خارجي در فصل آينده فوتبال ليگ برتر ايران مشخص نيست ، هرچند با مواضع اخير مقامات فدراسيون فوتبال در اين كشور بعيد به نظر مي رسد بيست و يكمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران.

در حالي كه وزارت ورزش و جوانان براي اعمال قانون منع جذب بازيكنان و مربيان خارجي ، باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس را از جذب بازيكن و مربي خارجي در فصل بيستم ليگ برتر فوتبال ايران منع كرده است ، بنابراين قوانين توسط سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال به ساير باشگاههاي كشور نيز سرايت كرده است ، اما هيچ موضع رسمي توسط وزارت ورزش و جوانان در مورد فصل بعدي ليگ برتر و شرايط استقلال و پرسپوليس اتخاذ نشده است!

https://afzoonehkhabar.ir

https://akhbar-best.ir

https://anzalkhabar.ir

https://arvandkhabar.ir

https://asoodehkhabar.ir

https://behhnews.ir

https://behimo.ir

https://behradkhabar24.ir

https://behseo7.ir

https://benikhabar.ir

https://bestnews20.ir

https://big24khabar.ir

https://bobkhabar.ir

https://fastestnews.ir

https://favseo.ir

https://ganjelearn.ir

https://goalkhabar.ir

https://hamoonkhabar.ir

https://hanikhabar.ir

https://healthbartar.ir

https://kavehkhabar.ir

https://magimo.ir

https://meloakhbar.ir

https://modernkhabar.ir

https://mosimag.ir

https://mozhekhabar.ir

https://nicekhabar.ir

https://niiaznews.ir

https://nilofilm.ir

https://nobkhabar.ir

https://onekhabar.ir

https://pedar100news.ir

https://rahenoandishe.ir

https://rashedkhabar.ir

https://realimo.ir

https://redkhabar.ir

https://rezkhabar.ir

https://sahelekhabar.ir

https://sepmag.ir

https://speedakhbar.ir

https://techbest100.ir

https://technologykhabar.ir

https://vipkhabar24.ir

https://webishotak24.ir

معاون توسعه مسابقات قهرماني و ورزش حرفه اي وزارت ورزش و جوانان ، اخيراً در پاسخ به سوال درباره احتمال لغو قانون منع جذب بازيكنان و مربيان خارجي در فصل آينده ليگ برتر فوتبال ايران ، گفت: “تصميمي گرفته شده است به طور كلي گرفته شده است و فدراسيون براي ارائه جزئيات است. ” “اين موضوع قرار است مورد بررسي قرار گيرد و اگر قرار است اين قانون اجرا شود ، بايد به گونه اي باشد كه به فوتبال ما آسيب نرساند.”

بنابراين ، در شرايطي كه وزارت ورزش و جوانان زودتر از فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ تصميم گرفت بازيكنان و مربيان خارجي را در مرحله بيستم ليگ برتر فوتبال ايران ممنوع كند ، او منتظر تصميم فدراسيون فوتبال در مورد فصل آينده است ، به نظر نمي رسد او اين بار قبل از ساير باشگاه ها تصميمي بگيرد.

 

راهنماي خريد بهترين مارك مخلوط كن

در اينجا قصد داريم سه تا از بهترين مارك مخلوط كن را به شما معرفي كنيم كه به ترتيب مي توانيم به مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن پاناسونيك و مخلوط كن مولينكس اشاره داشته كنيم كه سهم عمده اي از بازار را به خود اختصاص داده اند.

 

g1_yzru.jpg

منتشر شده در وب سايت ديجي رو امروزه مخلوط كن به يكي از وسايل كاربردي در هر آشپزخانه اي تبديل شده است كه براي تهيه نوشيدني‌هاي مختلف و انواع دسر مورد استفاده قرار مي گيرد در كل ما مي توانيم اين محصول را به دو دسته تك كاره و چند كاره تقسيم كنيم كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت، اما قبل از آن مي خواهيم بهترين برندهاي اين محصول را به شما معرفي كنيم كه شامل مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك و مخلوط كن فيليپس مي شود كه مي توان گفت سهم عمده اي از بازار را به خود اختصاص داده اند، اما توجه داشته باشيد كه منظور ما از بهترين مارك مخلوط كن ازنظر كيفيت و قيمت است و ما در اينجا با برندهاي تخصصي كاري نخواهيم داشت چراكه قيمت هاي بسيار بالايي دارند و عموم مردم از آنها استفاده نمي كنند از همين رو ما برندهايي با رنج قيمتي متوسط را مورد بررسي قرار خواهيم داد و مواردي را كه بايد در زمان انتخاب يك مدل خوب بايد به آن دقت داشته باشيد را با يكديگر بررسي خواهيم داد تا بتوانيد به راحتي بهترين مدل مخلوط كن را در هر برندي براي خود را انتخاب كنيد.

اگر قصد خريد يك مخلوط كن را براي منزل خود را داريد مطمئنا بعد از انتخاب برند كه مي تواند مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك و يا مخلوط كن فيليپس، بوش و يا هر برند ديگري باشد مهم ترين مسئله انتخاب نوع آن است كه مي توانيد بر اساس نياز خود يك دستگاه تك كاره و يا يك مخلوط كن چند كاره را انتخاب كنيد و كه اين مسئله كاملا بستگي به نياز و بودجه شما دارد كه آيا شما به يك دستگاه تك كاره نياز داريد و يا ترجيح مي دهيد مدلي را انتخاب كنيد كه داراي آسياب و يا آبميوه گيري نيز باشد، اما سوالي كه در اينجا براي بسياري از افراد پيش مي آيد اين است كه آيا بهتر است يك دستگاه چند كاره براي منزل خود تهيه كنند و يا هركدام از آنها را به ‌صورت جداگانه خريداري كنند؟

در جواب اين سوال بايد بگوييم اگر در اينجا شما يك مخلوط كن سه كاره را باكيفيت بسيار خوب انتخاب كنيد كه هر سه كار را براي شما انجام دهد مطمئناً قيمت آن بسيار كمتر از آن چيزي مي شود كه شما بخواهيد هر سه دستگاه را به صورت جداگانه با همان كيفيت و قدرت موتور با برند مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك و انواع مخلوط كن فيليپس تهيه كنيد، اما چيزي كه مسلم است اگر هر دستگاه را به صورت جداگانه و باكيفيتي بالا تهيه شود و قيمت آن براي شما مهم نباشد قطعاً ازنظر كيفيت و طول عمر نيز بسيار بالاتر است چراكه بايد در نظر داشته باشيد در زماني كه يك شركت قصد توليد يك محصول با چند عملكرد را دارد بايد طراحي آن را طوري انجام شود كه بتواند يك محصول هر سه عملكرد را در خود جاي دهد و اين موضوع حتما محدوديت هايي براي طراحي آن ايجاد مي كند، اما زماني كه شما آسياب برقي، مخلوط كن و آبميوه گيري را به صورت جداگانه تهيه مي كنيد هركدام داراي مشخصات فني و طراحي منحصر به فردي مي باشد كه مناسب با كارايي آن در نظر گرفته مي شود و از طرفي ديگر هر دستگاه داراي يك موتور جداگانه مي باشد پس به طور قطع طول عمر بيشتري نيز مي توانند داشته باشند، اما اگر مي خواهيد با يك هزينه متوسط يك دستگاه چند كار در خانه خود داشته باشيد با توجه به كيفيت و طول عمر انواع مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن پاناسونيك و مخلوط كن مولينكس مي توانند انتخابي مناسب براي شما محسوب شود.

 

يك مخلوط كن خوب بايد داراي چه مشخصاتي باشد؟

در اينجا قصد داريم موارد مهمي كه بايد در زمان انتخاب يك مخلوط كن خوب به آن دقت داشته باشيد را با يك ديگر مورد بررسي قرار دهيم تا در ميان هر برندي بتوانيد بهترين مدل را براي خود انتخاب كنيد فرقي هم نمي كند قرار است مدل خود را در ميان انواع مخلوط كن پاناسونيك، مخلوط كن مولينكس و يا مخلوط كن فيليپس و يا هر برند ديگري انتخاب كنيد تنها بايد به مواردي كه در اينجا قصد داريم به آن بپردازيم شامل جنس بدنه، قدرت موتور، پارچ، تيغه، قفل ايمني دستگاه، دكمه پالس، اسموتي ساز مي شود.

جنس بدنه: در كل نمي توانيم بدنه مخلوط كن را در دسته مشخصات فني دستگاه قرار دهيم چراكه تاثيري بر عملكرد دستگاه ندارد و اين موضوع بيشتر بستگي به سليقه و ست آشپزخانه شما دارد در كل جنس بدنه انواع مخلوط كن به دو دسته تقسيم مي شوند آنهايي كه از پلاستيك فشرده در ساخت بدنه استفاده شده و يا دسته دوم كه بدنه آنها از استيل مي باشد.

قدرت موتور: مسلما يكي از پارامترهاي مهم در زمان خريد مخلوط كن محسوب مي شود كه هرچه قدرت بيشتري داشته باشد مسلما كارايي دستگاه نيز بالاتر مي برد به طور مثال مدل هايي با قدرت 600 وات به بالا يك مدل قدرتمند محسوب مي شوند و مي توانند مواد غذايي بسيار سخت را به راحتي مخلوط كنند و به دليل قدرت بالاي موتور كمترين فشار به موتور وارد مي شود اما توجه داشته باشيد كه برندهاي نامعتبر براي گمراه كردن مشتري وات غير واقعي بر روي محصول خود درج مي كنند اما برندهاي معتبر مانند مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك، مخلوط كن فيليپس، بوش وات واقعي دستگاه را بر روي محصولات خود درج مي كنند و خيال شما بابت اين مسئله مي تواند آسوده باشد.

پارچ مخلوط كن: يكي ديگر از پارامترهاي بسيار مهم در زمان انتخاب مخلوط كن محسوب مي شود كه در كارايي دستگاه نيز مي تواند تأثير گذار باشد، جنس پارچ مي تواند به صورت پلاستيكي و يا شيشه اي باشد كه مسلما هركدام معايب و مزاياي خود را دارند، اگر بخواهيم از پارچه هاي پلاستيكي شروع كنيم بايد بگوييم اين دسته از پارچه ها بسيار سبك تر هستند اما نمي توانيد از آنها براي مخلوط كردن مواد غذايي داغ مانند سوپ و يا مواد سخت مانند يخ استفاده كنيد، اما مشكل ديگري پارچ هاي پلاستيكي دارند در بلند مدت تار و كدر مي شود، اما در مقابل پارچ هاي شيشه اي و يا پيركس وزن بسيار بالاي دارند اما در مقابل شما مي توانيد از آنها براي مخلوط كردن مواد غذايي داغ مانند و خرد كردن مواد سخت استفاده كنيد و برخلاف پارچ هاي پلاستيكي هيچ گاه تار و كدر نمي شوند، شما مي توانيد بر اساس نياز و بودجه خود در هر سه برند مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن مولينكس و مخلوط كن پاناسونيك و يا هر برند ديگري مدلي را انتخاب كنيد كه داراي پارچ پلاستيكي و يا شيشه اي باشد.

تيغه مخلوط كن: يكي ديگر از موارد مهم در زمان انتخاب مخلوط كن تيغه آن مي باشد كه در برندهاي مطرح مانند فيليپس، مولينكس، پاناسونيك و بوش از استيل ضد زنگ استفاده شده كه طول عمر بسيار زيادي دارد و در طول زمان كند نمي شود، اما به موردي كه در زمان انتخاب مدل مخلوط كن بايد به آن دقت داشته باشيد اين است كه قسمت تيغه بتواند به آساني از پارچه جدا شود تا شستن آن بتواند راحت باشد در غير اين صورت شستن پارچ هايي كه به صورت يكپارچه با تيغه طراحي شده اند بسيار مشكل است، لازم به ذكر است كه بيشتر مدل هاي برندهاي مطرح همچون مخلوط كن مولينكس انواع مخلوط كن پاناسونيك و انواع مخلوط كن فيليپس و يا بوش اين مورد در نظر گرفته شده است.

قفل ايمني دستگاه: نكته ديگري كه در زمان خريد مخلوط كن بايد به آن توجه داشته باشيد، قفل ايمني دستگاه است، در مخلوط كن‌ هاي جديد از يك سيستم ايمني با ضريب اطمينان بالا استفاده مي شود كه در زمان درست قرار نگرفتن پارچ بر سر جاي خود دستگاه روشن نمي شود چراكه در صورت عدم وجود قفل ايمني و قرار نگرفتن درست پارچ چرخ دندها به درستي روي هم قرار نمي گيرد و با روشن شدن دستگاه چرخ دندها سابيده و خرد مي شود از همين رو برندهايي همچون مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك و مخلوط كن فيليپس از قفل ايمني بر روي تمام مدل هاي استفاده مي كنند.

دكمه پالس: فرآيند پالس در كنار تنظيمات سرعت بر روي مخلوط باعث تركيب شدن مواد و يا خرد شدن آني محتويات داخل پارچ مي شود شما مي توانيد با استفاده از اين ويژگي ضرباتي با نهايت قدرت را بصورت لحظه اي استفاده كنيد.

اسموتي ساز: فيلتر در برخي از مدل هاي مخلوط كن به شما اين امكان را مي دهد تا آبميوه اي بدون دانه و تفاله تهيه كنيد كه به آن اسموتي ساز گفته مي شود، اما در مدل هاي قديمي مخلوط كن اين ويژگي وجود نداشت و شما بايد عمل فيلتر كردن آبميوه را به صورت دستي انجام دهيد.

 

نكاتي كه در زمان استفاده از مخلوط كن بايد به آن دقت كنيد:

به شما پيشنهاد مي شود زمان استفاده از مخلوط كن خود تنها 80 درصد از ظرفيت پارچ را پركنيد، چراكه زمان روشن شدن دستگاه مواد درون پارچ از لبه ها بيرون مي ريزد، پر كردن بيش اين مقدار باعث مي‌شود كه مواد هنگام كار از پارچ سر ريز شود و مي تواند منجر به صدمه رسيدن به موتور شود، اين موضوع براي مخلوط كن پاناسونيك، مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن مولينكس و هر برند ديگري صدق مي كند.

نكته ديگري كه در زمان استفاده از مخلوط كن بايد به آن دقت كنيد اين است كه هيچ گاه از قاشق و چاقو براي هم زدن محصول در زمان روشن بودن دستگاه استفاده نكنيد، ابتدا دستگاه را خاموش و بعد از توقف كامل مي توانيد مواد را هم بزنيد.

براي شستن قطعات پلاستيكي مخلوط هيچ گاه از اسكاچ استفاده نكنيد چراكه استفاده از آن باعث خش افتادن آن مي شود كه در بلند مدت باعث كدر شدن آن مي شود پس هميشه براي شستن ظروف پلاستيكي از ابر استفاده كنيد.

ما به شما پيشنهاد مي كنيم اگر قصد خريد مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن پاناسونيك، مخلوط كن مولينكس و يا ديگر برندها را با گارانتي اصلي و ضمانت بهترين قيمت را داريد به فروشگاه هاي معتبر مانند ديجي كالا، زنبيل و يا فروشگاه تخصصي لوازم خانگي 20 بخر مراجعه نماييد.

Google Lighthouse چيست؟

گوگل مي گويد وب سايت خود را بهينه كنيد تا همه كاربران بتوانند به راحتي از مطالب ، خدمات يا محصول شما استفاده كنند. ساده به نظر مي رسد؟ اين مقاله از seoedu  را به هيچ عنوان از دست ندهيد.

 

ده ها اصلاح در اين نكته ساده وجود دارد كه اگر به موفقيت وب سايت خود فكر مي كنيد نبايد آنها را ناديده بگيريد. راهنماي شما براي اين دريا تاريك ، Google Lighthouse است.

 

اين مقاله راهنماي كاملي براي آزمايش وب سايت با استفاده از Google Lighthouse است. بنابراين اگر مدير وب هستيد ، اكنون آن را باز كنيد و مرحله به مرحله بررسي خواهيم كرد. البته اين ابزار مي تواند هر وب سايتي را كاوش كند ، بنابراين مي توانيد وب سايتي را نيز به دلخواه خود باز كنيد و سعي كنيد آن را ياد بگيريد.

 

توصيه هاي مربوط به فرح به قدري مفصل است كه ممكن است از اهميت آنها تعجب كنيد. اين نكات از نظر تجربه يا رابط كاربري (UX / UI) ، سئو ، عملكرد ، امنيت ، كارايي و كاهش هزينه هاي نگهداري سايت براي به روزرساني و بهينه سازي سايت بسيار مفيد است. البته گرفتن 100 امتياز از Lighthouse كار آساني نيست اما غيرممكن نيست.

هميشه بايد مراقب مطالب خود باشيد، ما در seoedu به شما تمامي مباحث سئو را به صورت كاملا حرفه اي و تخصصي به صورت رايگان آموزش مي دهيم.

بيشتر گزارش هاي Lighthouse تخصصي و مربوط به كار طراحان سايت و مديران سرور است. برخي از اين هشدارها و گزارشات شامل كارهاي ساده اي است كه هر كاربري مي تواند با چند كليك يا كمي تحقيق آنها را حل كند. حتي اگر يك متخصص طراحي وب نيستيد ، ما شما را تشويق مي كنيم كه يك بار اين گزارش را مرور كنيد تا بتوانيد از Google Lighthouse براي ارزيابي كيفيت سايت خود استفاده كنيد.

 

ابتدا بياييد نگاهي كوتاه و مفيد به Google Lighthouse بيندازيم و سپس هر قسمت از آزمون و گزارش آن را باز و توضيح دهيم.

 

Google Lighthouse چيست؟

تصور كنيد كه به يك رستوران مي رويد و غذا سفارش مي دهيد. اما آوردن غذا روي ميز بيش از آنچه انتظار داشتيد طول مي كشد. وقتي غذا را مي آورند ، سالاد كنار آن نيست و نمكي روي ميز نيست. از آنها مي خواهيد آب نمك را پر كنند و 10 دقيقه طول مي كشد.

 

غذا خوشمزه بود اما همين طول ها و ايرادات از لذت غذا مي كاهد و شما را كمي عصباني مي كند.

 

اين رستوران در روزهاي آينده چقدر انتخاب شما خواهد بود؟ آيا آماده هستيد رئيس يا بهترين دوست خود را به اين رستوران دعوت كنيد؟

 

نمونه اي از كار عملي ضعيف رستوران

 

رستوران بسيار خوب رستوراني است كه به جز غذاهاي خوشمزه ، به تمام جزئيات سرويس و خدمات مشتري توجه داشته باشد.

 

Google Lighthouse براي همين منظور ايجاد شده است. سايت هاي با كيفيت بسيار خوب (خوب و عادي نيستند!) محبوبيت بيشتري دارند. اين كيفيت مي تواند سرعت ، عملكرد ، امنيت ، جستجوگرها ، قابليت دسترسي و بسياري ديگر از نكات پشت صحنه و ناچيز باشد.

 

ابزار Google Lighthouse ، با آزمايش بخشهاي مختلف سايت يا صفحه ، به شما مي گويد كه كدام بخشها مشكل ساز هستند و كدام بخشها بايد كمي بهبود پيدا كنند.

 

Google Lighthouse روي 5 موضوع تمركز دارد:

 

بهره وري

بهترين روش ها

دسترسي

سئو

برنامه وب پيشرفته (PWA)

وقت خود را صرف كنيد اگر با كلماتي مانند تجربه عالي ، قابليت دسترسي و برنامه وب پيشرفته آشنا نيستيد. زيرا در هر بخش توضيحات كافي ارائه شده است. هر يك از اين نام ها تعداد زيادي از فهرست ها را فهرست مي كند كه وب سايت را به طور دقيق بررسي و رتبه بندي مي كند. در واقع ، هر عامل و شاخص در گزارش نهايي تأثير دارد و هر بخش جزئيات مشكلات ، كاستي ها و مناطقي را كه نياز به بهبود دارند مشخص مي كند.

 

اكنون مي خواهيم اين آزمون را اجرا كنيم.

 

چگونه از Google Lighthouse استفاده كنم؟

در اينجا چند روش براي آزمايش سايت خود با Google Lighthouse آورده شده است:

 

 مرورگر Chrome DevTools (مانند كليك راست و انتخاب بررسي يا فشار دادن F12)

افزونه Lighthouse را در مرورگر Chrome نصب كنيد

ابزار واسطه اي

از طريق خط فرمان يا اتصال به ماژول هاي برنامه ريزي شده استفاده كنيد

از آنجا كه دو روش اول بسيار ساده هستند و با چند كليك ساده در دسترس هستند ، بعداً از همين روش ها استفاده خواهيم كرد.

 

روش سوم يا ابزارهاي ميانجيگري همان گزارش Lighthouse را پردازش مي كنند و گزارش هايي را به صورت نمودار ، پيام رساني دوره اي و غيره ايجاد مي كنند. به عنوان مثال ، با ابزار foo.software ، مي توانيد به طور مداوم از وب سايت گزارش برنامه ريزي شده داشته باشيد و در صورت افت عملكرد ، اعلان دريافت كنيد.

 

چگونه گزارش تبليغات باعث تغيير رتبه سايت شما در Google مي شود؟ بخاطر داشته باشيد كه بخوانيد: گزارش آگهي چگونه رتبه سايت شما در Google را تغيير مي دهد؟

در روش چهارم ، كه مبتني بر ماژول هاي برنامه نويسي است ، مديران و كارشناسان مي توانند به طور مداوم و خودكار وب سايت را تحت نظر داشته و يا گزارش هاي شخصي را دريافت كنند. براي اطلاعات بيشتر به صفحه GatHub وي مراجعه كنيد.

 

در ادامه نحوه دسترسي به اين ابزار را از دو روش اول خواهيم آموخت. فعلاً براي انجام آزمايش براي توضيح گزينه هاي قابل انتخاب عجله نكنيد.

 

منبع: seoedu.ir