Google Lighthouse چيست؟

گوگل مي گويد وب سايت خود را بهينه كنيد تا همه كاربران بتوانند به راحتي از مطالب ، خدمات يا محصول شما استفاده كنند. ساده به نظر مي رسد؟ اين مقاله از seoedu  را به هيچ عنوان از دست ندهيد.

 

ده ها اصلاح در اين نكته ساده وجود دارد كه اگر به موفقيت وب سايت خود فكر مي كنيد نبايد آنها را ناديده بگيريد. راهنماي شما براي اين دريا تاريك ، Google Lighthouse است.

 

اين مقاله راهنماي كاملي براي آزمايش وب سايت با استفاده از Google Lighthouse است. بنابراين اگر مدير وب هستيد ، اكنون آن را باز كنيد و مرحله به مرحله بررسي خواهيم كرد. البته اين ابزار مي تواند هر وب سايتي را كاوش كند ، بنابراين مي توانيد وب سايتي را نيز به دلخواه خود باز كنيد و سعي كنيد آن را ياد بگيريد.

 

توصيه هاي مربوط به فرح به قدري مفصل است كه ممكن است از اهميت آنها تعجب كنيد. اين نكات از نظر تجربه يا رابط كاربري (UX / UI) ، سئو ، عملكرد ، امنيت ، كارايي و كاهش هزينه هاي نگهداري سايت براي به روزرساني و بهينه سازي سايت بسيار مفيد است. البته گرفتن 100 امتياز از Lighthouse كار آساني نيست اما غيرممكن نيست.

هميشه بايد مراقب مطالب خود باشيد، ما در seoedu به شما تمامي مباحث سئو را به صورت كاملا حرفه اي و تخصصي به صورت رايگان آموزش مي دهيم.

بيشتر گزارش هاي Lighthouse تخصصي و مربوط به كار طراحان سايت و مديران سرور است. برخي از اين هشدارها و گزارشات شامل كارهاي ساده اي است كه هر كاربري مي تواند با چند كليك يا كمي تحقيق آنها را حل كند. حتي اگر يك متخصص طراحي وب نيستيد ، ما شما را تشويق مي كنيم كه يك بار اين گزارش را مرور كنيد تا بتوانيد از Google Lighthouse براي ارزيابي كيفيت سايت خود استفاده كنيد.

 

ابتدا بياييد نگاهي كوتاه و مفيد به Google Lighthouse بيندازيم و سپس هر قسمت از آزمون و گزارش آن را باز و توضيح دهيم.

 

Google Lighthouse چيست؟

تصور كنيد كه به يك رستوران مي رويد و غذا سفارش مي دهيد. اما آوردن غذا روي ميز بيش از آنچه انتظار داشتيد طول مي كشد. وقتي غذا را مي آورند ، سالاد كنار آن نيست و نمكي روي ميز نيست. از آنها مي خواهيد آب نمك را پر كنند و 10 دقيقه طول مي كشد.

 

غذا خوشمزه بود اما همين طول ها و ايرادات از لذت غذا مي كاهد و شما را كمي عصباني مي كند.

 

اين رستوران در روزهاي آينده چقدر انتخاب شما خواهد بود؟ آيا آماده هستيد رئيس يا بهترين دوست خود را به اين رستوران دعوت كنيد؟

 

نمونه اي از كار عملي ضعيف رستوران

 

رستوران بسيار خوب رستوراني است كه به جز غذاهاي خوشمزه ، به تمام جزئيات سرويس و خدمات مشتري توجه داشته باشد.

 

Google Lighthouse براي همين منظور ايجاد شده است. سايت هاي با كيفيت بسيار خوب (خوب و عادي نيستند!) محبوبيت بيشتري دارند. اين كيفيت مي تواند سرعت ، عملكرد ، امنيت ، جستجوگرها ، قابليت دسترسي و بسياري ديگر از نكات پشت صحنه و ناچيز باشد.

 

ابزار Google Lighthouse ، با آزمايش بخشهاي مختلف سايت يا صفحه ، به شما مي گويد كه كدام بخشها مشكل ساز هستند و كدام بخشها بايد كمي بهبود پيدا كنند.

 

Google Lighthouse روي 5 موضوع تمركز دارد:

 

بهره وري

بهترين روش ها

دسترسي

سئو

برنامه وب پيشرفته (PWA)

وقت خود را صرف كنيد اگر با كلماتي مانند تجربه عالي ، قابليت دسترسي و برنامه وب پيشرفته آشنا نيستيد. زيرا در هر بخش توضيحات كافي ارائه شده است. هر يك از اين نام ها تعداد زيادي از فهرست ها را فهرست مي كند كه وب سايت را به طور دقيق بررسي و رتبه بندي مي كند. در واقع ، هر عامل و شاخص در گزارش نهايي تأثير دارد و هر بخش جزئيات مشكلات ، كاستي ها و مناطقي را كه نياز به بهبود دارند مشخص مي كند.

 

اكنون مي خواهيم اين آزمون را اجرا كنيم.

 

چگونه از Google Lighthouse استفاده كنم؟

در اينجا چند روش براي آزمايش سايت خود با Google Lighthouse آورده شده است:

 

 مرورگر Chrome DevTools (مانند كليك راست و انتخاب بررسي يا فشار دادن F12)

افزونه Lighthouse را در مرورگر Chrome نصب كنيد

ابزار واسطه اي

از طريق خط فرمان يا اتصال به ماژول هاي برنامه ريزي شده استفاده كنيد

از آنجا كه دو روش اول بسيار ساده هستند و با چند كليك ساده در دسترس هستند ، بعداً از همين روش ها استفاده خواهيم كرد.

 

روش سوم يا ابزارهاي ميانجيگري همان گزارش Lighthouse را پردازش مي كنند و گزارش هايي را به صورت نمودار ، پيام رساني دوره اي و غيره ايجاد مي كنند. به عنوان مثال ، با ابزار foo.software ، مي توانيد به طور مداوم از وب سايت گزارش برنامه ريزي شده داشته باشيد و در صورت افت عملكرد ، اعلان دريافت كنيد.

 

چگونه گزارش تبليغات باعث تغيير رتبه سايت شما در Google مي شود؟ بخاطر داشته باشيد كه بخوانيد: گزارش آگهي چگونه رتبه سايت شما در Google را تغيير مي دهد؟

در روش چهارم ، كه مبتني بر ماژول هاي برنامه نويسي است ، مديران و كارشناسان مي توانند به طور مداوم و خودكار وب سايت را تحت نظر داشته و يا گزارش هاي شخصي را دريافت كنند. براي اطلاعات بيشتر به صفحه GatHub وي مراجعه كنيد.

 

در ادامه نحوه دسترسي به اين ابزار را از دو روش اول خواهيم آموخت. فعلاً براي انجام آزمايش براي توضيح گزينه هاي قابل انتخاب عجله نكنيد.

 

منبع: seoedu.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.