اكثر افرادي كه به دنبال خريد جاروبرقي براي تميز كردن خانه خود هستند، در ميان مدل‌ها و مارك‌هاي مختلف و متفرقه بازار گيج مي‌شوند.

با اين حال مطمئنا با كمي تحقيق، با برند بوش مواجه خواهند شد. تمامي مدل‌هاي جاروبرقي بوش با استفاده از بهترين مواد اوليه و جديدترين تكنولوژي روز دنيا ساخته شده‌اند و كيفيت بالاي آنها در عملكرد موجب شده تا طرفداران زيادي در سرتاسر دنيا داشته باشند. اگر شما نيز در ترديد اين هستيد كه جاروبرقي بوش بخرم يا نه، بهتر است تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد. چرا كه مي‌خواهيم تمامي مزايا و معايب جاروبرقي‌هاي بوش را بيان كنيم.

مزيت هاي خريد جاروبرقي بوش

اگر تصميم داريد براي خانه خود جاروبرقي بوش خريداري كنيد، ابتدا بهتر است از تمامي مزايا و معايبي كه اين برند دارد آگاه باشيد. در حال حاضر جاروبرقي هاي بوش يكي از پرقدرت‌ترين و باكيفيت‌ترين جاروبرقي‌هاي روز دنياست. از جمله ويژگي‌هايي كه باعث شده تا اين برند به اين سطح از شهرت برسد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. وجود شركت هاي تعمير جاروبرقي بوش در سرتاسر كشور

يكي از معضلات خريد كالاي برقي خارجي، پيدا كردن تعميركار متخصص جهت تعمير و سرويس دستگاه در كشور است. خوشبختانه شركت هاي  تعمير جاروبرقي بوش در تهران و در اكثر شهرهاي كشور وجود دارند كه مي‌توانند با قطعات اصلي و اورجينال، دستگاه شما را تعمير و عيب‌يابي كنند.

a8_e1uk.jpg

لازم به ذكر است كه تعمير جاروبرقي بوش در تمامي تعميرگاه‌هاي لوازم برقي ممكن نيست و تنها برخي از شركت‌ها دانش آن را دارند. لذا بايد به دنبال شركت‌هاي واقعي و متخصص در اين زمينه باشيد و جاروبرقي خود را به دست هر تعميركاري نسپاريد. چرا كه ممكن است آسيب بيشتري به دستگاه شما وارد شود و يا به دليل استفاده از قطعات غيراورجينال، عملكرد جاروبرقي كاهش پيدا كرده و در بلند مدت نيز شاهد كاهش عمر آن باشيد.

  1. استفاده از پاكت يك بار مصرف

برخي از مارك‌ها به دليل نداشتن تكنولوژي‌هاي جديد، هنوز هم جهت جمع‌آوري آشغال‌هاي جذب شده در داخل جاروبرقي از كيسه‌هاي دائمي استفاده مي‌كنند. اين كيسه‌ها بايد هر چند ماه يك بار تخليه شوند و آشغال‌هاي داخلش تكان دادن كيسه از آن خارج گردد. اين مساله باعث پخش شدن مقدار زيادي گرد و خاك در هوا و به وجود آمدن مشكلات تنفسي و بهداشتي خواهد شد.

جاروبرقي بوش با استفاده از جديدترين تكنولوژي روز دنيا جهت جمع‌آوري آشغال‌ها، از پاكت يك بار مصرف استفاده مي‌كند. در اين حالت تنها لازم است كه كاربر، پاكت جاروبرقي بوش را از دستگاه خارج كرده و دور اندازد سپس پاكت جديد را در جاي خود قرار دهد.

نكته:پاكت جاروبرقي بوش  نوعي فيلتر جهت تصفيه هوا نيز هستند و از ورود ذرات معلق به هوا جلوگيري مي‌كنند. اين در حالي است كه كيسه‌هاي يك بار مصرف ديگر برندها اين قابليت را ندارند. لذا در صورتي كه از كيسه‌هاي غيراورجينال استفاده كنيد احتمال سوختن موتور دستگاه بسيار بالاست.

  1. استفاده از مخزن شيشه‌اي

يكي ديگر از مزاياي خريد از جاروبرقي هاي بوش اين است كه اين مارك به تمامي سلايق توجه مي‌كند. اگر از انباشته شدن آشغال در داخل جاروبرقي خود بيزاريد يا ترجيح مي‌دهيد به جاي توليد زباله بيشتر و دور انداختن پاكت يك بار مصرف از روش ديگري استفاده كنيد، توصيه ما به شما خريد جاروبرقي‌هاي مخزن‌دار بوش است. مخزن اين مدل‌ها از شيشه شفاف و با كيفيت تهيه شده كه به شما امكان جستجو كردن اشيا كشيده شده در داخل دستگاه به صورت ناخواسته را مي‌دهد.

از ديگر مزاياي اين مدل اين است كه مخزن حجم بيشتري دارد اما كاربر به راحتي مي‌تواند آن را پس از هربار استفاده با آب و تميز كننده بشويد تا كاملا تميز و درخشان شود. ظاهر زيبا و مدرن جاروبرقي مخزن‌دار بوش از ديگر مزاياي خريد اين مدل است.

  1. قدرت بالاي موتور

برخي قدرت بالاي موتور را تنها مربوط به ميزان مكش دستگاه مي‌دانند؛ در حالي كه اين طور نيست. هرچه قدرت موتور جاروبرقي شما بيشتر باشد امكان استفاده از آن به صورت طولاني‌تر نيز بيشتر است و دستگاه به سرعت داغ نخواهد كرد. پس هرچه متراژ خانه شما بيشتر باشد احتمالا بايد مدل‌هاي قدرتمندتري خريداري نماييد كه قابليت استفاده طولاني مدت و روشن و خاموش شدن براي چند بار در روز را داشته باشد. خوشبختانه در بسياري از مدل‌هاي جاروبرقي بوش، قدرت موتور چيزي در بين 1800 تا 2500 وات است كه به راحتي مي‌تواند از پس ساختمان‌هاي مسكوني بزرگ نيز برآيد.

  1. ميزان مكش

يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي جاروبرقي بوش كه باعث شهرت آن شده است، ميزان مكش بسيار بالاي آن است. تميز شدن راحت سطوح در كسري از ثانيه تنها زماني اتفاق مي‌افتد كه مكش دستگاه به قدري باشد كه به سرعت آشغال‌ها را در خود بكشد. مكش جاروبرقي بوشچيزي در حدود 1800 تا 220 وات است كه عدد بسيار خوبي است و برخي ادعا مي‌كنند كه توانايي بلند كردن اجسام سنگيني چون فرش نيز با آن ممكن است!

  1. تعداد سري

يكي از مزاياي ديگري كه خريد جاروبرقي بوش دارد، تعداد سري‌هاي متنوع و كاربردي است. اگر شما در خانه‌تان حيوان خانگي داريد و يا دسترسي به برخي از نقاط تنگ و باريك خانه براي شما امكان‌پذير نيست، احتمالا از كاربرد سري‌هاي مختلف جاروبرقي بوش شگفت‌زده خواهيد شد. البته بايد بدانيد كه تعداد سري‌ها در تمامي مدل‌ها يكسان نيست و پيش از خريد بايد از تعداد سري و نوع آنها مطمئن شويد.

  1. استفاده از فيلتر هپا

يكي از بزرگترين معضلات كاربران در هنگام جاروبرقي كشيدن اين است كه جاروبرقي تمامي گرد و خاك موجود در خانه را در هوا پخش مي‌كند كه وارد مسير تنفسي انسان مي‌شود. استفاده از بهترين فيلترهاي روز دنيا ( فيلتر هپا) در داخل جاروبرقي بوش باعث شده تا بيش از 99.9 % ذرات معلق در فيلتر جذب شوند و هواي ساختمان تميز و بهداشتي باقي بماند.

 

معايب خريد جاروبرقي بوش

اگرچه برند بوش يكي از بهترين‌هاست اما باز هم عيب‌هاي كوچكي در جاروبرقي‌هاي ان وجود دارد كه بايد قبل از خريد از وجود آنها باخبر باشيد. البته ذكر اين ايرادات به اين منظور نيست كه مارك‌هاي ديگر از اين مشكلات مبرا هستند. از مهم‌ترين ايرادات جاروبر هاي بوش مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  1. عدم امكان مكش مايعات

بسياري از كاربران ترجيح مي‌دهند كه جاروبرقي‌شان به يك باره مايعات و آشغال‌ها را داخل خود بكشد. اين امكان در هيچ يك از جاروبرقي‌هاي خانگي بوش وجود ندارد و در صورت ورود مايعات به داخل دستگاه، موتور جاروبرقي خواهد سوخت. البته اين ويژگي تا به حال در هيچ يك از جاروبرقي‌هاي خانگي محقق نشده اما به هر حال از بهترين برند لوازم خانگي دنيا انتظار مي‌رود كه به اين تكنولوژي دست پيدا كرده باشد.

  1. وجود جاروبرقي بوش فيك

از انجايي كه جاروبرقي‌هاي بش از كيفيت و محبوبيت زيادي برخوردارند، برخي از كشورها به توليد جاروبرقي‌هايي كاملا شبيه بوش مي‌زنند و دستگاه بي كيفيت خود را به اسم برند بوش به مردم مي‌فروشند. به همين دليل تشخيص جاروبرقي اصلي بوش از غيراورجينال ممكن است افراد را به زحمت بيندازد و آنها ترجيح دهند از برندي خريد كنند كه كپي شده آن در بازار وجود ندارد.

  1. وجود قطعات يدكي غيراورجينال

محبوبيت بالاي جاروبرقي بوش در ميان كاربران باعث شده تا برخي افراد سودجو دست به توليد قطعات يدكي غير اصل مانند فيلتر و پاكت جاروبرقي بوش بزنند. اين مساله باعث مي‌شود كه كاربران در هنگام خريد اين قطعات توجه بيشتري داشته باشند و به راحتي آن را پيدا نكنند. البته اگر از نمايندگي‌هاي مجاز قطعات خود را بخريد احتمالا با اين مشكل كمتر مواجه خواهيد شد.

  1. قيمت بالا

يكي ديگر از معايب جاروبرقي بوش، بالا بودن قيمت آن است. البته نمي‌توان قيمت بالاي دستگاه را نوعي عيب دانست چرا كه استفاده از مواد اوليه با كيفيت، هزينه تمام شده دستگاه را تا حد زيادي افزايش مي‌دهد. به هر حال همين موضوع باعث شده تا برخي از افراد علي رغم ميل باطني خود نتوانند جاروبرقي بوش بخرند.

  1. قابليت فشرده سازي زباله

از ديگر ويژگي‌هايي كه در جاروبرقي‌هاي بوش لحاظ نشده است، مي‌توان به قابليت فشرده سازي آشغال‌هاي به داخل كشيده شده اشاره كرد. در برخي از مدل‌هاي معدود در بازار قابليتي وجود دارد كه آشغال‌ها را در يكديگر متراكم مي‌كند تا مخزن دستگاه به سرعت پر نشود و لزومي به تميز كردن فوري آن نباشد. البته اين ويژگي خيلي مورد استقبال كاربران قرار نگرفت و شايد دليل عدم وجود آن در مدل‌هاي جاروبرقي بوش همين باشد.

منبع : سايت تسنيم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.