طلاق و رسيدگي خارج از دادگاه: حل اختلاف جايگزين

 

تصور اينكه شما و همسرتان طلاق مي‌گيريد، به اندازه كافي بد است، بدون اينكه مجبور باشيد براي تصميم‌گيري در مورد اينكه چه كسي اثاثيه را دريافت مي‌كند، با آزمايشي روبرو شويد. به همان اندازه كه محاكمه ها در تلويزيون تجليل مي شوند، اكثر اختلافات حقوقي هرگز به اين حد نمي رسند و معمولاً با حل و فصل خارج از مراحل دادگاه حل مي شوند. طلاق ها فرقي با هم ندارند. در اينجا يك آغازگر سريع در مورد طلاق و مراحل خارج از دادگاه است.

 

حل اختلاف و طلاق جايگزين

همه طلاق ها نبايد به دادگاه مراجعه كنند. طلاق را مي توان از طريق مذاكرات غيررسمي بين شما و همسرتان (معمولاً با وكلاي دادگستري) ، با استفاده از رويه هاي حل اختلاف جايگزين خارج از دادگاه (ADR) كه تمايل به حل و فصل داوطلبانه دارد ، يا در محاكمه سنتي حل و فصل كرد. اكثريت قريب به اتفاق طلاق ها قبل از آنكه مسائلي در برابر قاضي يا هيئت منصفه مطرح شود ، حل مي شود ، بسياري از آنها با استفاده از فرايندهاي ADR مانند ميانجيگري ، قانون همكاري خانوادگي و داوري.

 

به عنوان مثال ، بيشتر و بيشتر زوجين از ميانجيگري براي حل مشكلات ازدواج استفاده مي كنند. و محبوبيت ميانجي گري نقش وكلاي طلاق را از نمايندگي موكلان خود در يك نبرد حقوقي به ايفاي نقش وكيل ميانجي گري طلاق براي كمك به موكلان براي دستيابي به موفقيت ميانجي گري تغيير داده است. در اين نقش جديد، وكلا مي توانند به عنوان مربي وكيل، مشاور حقوقي و مشاور حقوقي در فرآيند ميانجي گري طلاق خدمت كنند.

 

آيا حل اختلاف جايگزين براي شما مناسب است؟

اگر شما و همسرتان تصميم به پايان دادن به ازدواج خود داريد، ADR يكي از گزينه‌هاي حل و فصل اختلافات جاري در مورد تقسيم اموال، حضانت فرزند، حمايت از كودك و غيره است. در مورد عواملي مانند 1) ميزان اختلاف شما و همسرتان در مورد مسائل كليدي، و 2) تمايل شما به همكاري براي حل اين مسائل. .

 

فرآيندهاي ADR نسبت به دادگاه هاي سنتي كمتر خصمانه و غير عادي تر هستند و ممكن است حل و فصل زودهنگام را تشويق و تسهيل كنند. با ميانجيگري و يك گزينه ADR ساختارمندتر است كه در آن يك شخص ثالث خنثي پس از شنيدن شواهد و استدلال هاي همسران تصميم مي گيرد. تصميم داور در يك پرونده طلاق لزوماً نهايي نيست و طرفين ممكن است همچنان بتوانند مسائل كليدي را در يك تاريخ بعدي در دادگاه حل و فصل كنند. اكثر حل و فصل هاي طلاق خارج از دادگاه نياز به سطحي از طلاق دارند

 

برخي از ايالت‌ها در حال حاضر از زوج‌هاي طلاق مي‌خواهند قبل از رسيدگي به دادگاه خانواده، نوعي ADR را انجام دهند، بنابراين ايده خوبي است كه گزينه‌هاي خود را درك كنيد. مي توانيد با راه حل هاي خارج از دادگاه براي حل طلاق آشنا شويد و در طلاق خود كمك بگيريد.

 

با صحبت با وكيل درباره طلاق و رسيدگي هاي خارج از دادگاه بيشتر بدانيد

طلاق، چه در داخل دادگاه و چه در خارج از دادگاه، مي تواند از نظر احساسي و قانوني يك فرآيند دشوار باشد. به همين دليل، ايده خوبي است كه با يك وكيل طلاق ماهر تماس بگيريد كه بتواند شما را در اين فرآيند راهنمايي كند، قانون را توضيح دهد و مراحل بعدي محتاطانه را توصيه كند.

منبع: https://soo.gd/9JLSo

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.