كلاكينك (Cloaking) چيست؟

Cloaking يك تكنيك كلاه سياه است كه به بازديدكنندگان وب سايت نسخه اي متفاوت از خزنده هاي موتورهاي جستجو را نشان مي دهد.

 

هدف از پنهان سازي اين است كه تا حد امكان متن را در كد منبع موتورهاي جستجو قرار دهيم تا به رتبه هاي بهتر در SERP دست يابيم. اگر يك ربات هنگام خزيدن يك صفحه، پنهان‌كاري را تشخيص دهد، مي‌تواند منجر به حذف وب‌سايت از فهرست مربوطه Bing، Google و Co شود.

 

پس زمينه cloaking موتورهاي جستجو

 

برخلاف بازديدكنندگان انساني يك وب‌سايت، خزنده‌هايي مانند ربات Google فقط مي‌توانند تصاوير و فايل‌هاي ديگر را به ميزان محدودي بخوانند. متن منبع مهدي نجاري هنوز به عنوان مبنايي براي تجزيه و تحليل يك صفحه عمل مي كند.

بنابراين براي يك موتور جستجو، يك وب سايت هميشه در ابتدا به عنوان يك سند متني ارائه مي شود. تكنيك پنهان سازي سعي مي كند از اين ضعف خزنده با استفاده از كد منبع يك وب سايت با محتواي مرتبط سوء استفاده كند.

 با اين حال، بازديدكنندگان انساني متوجه اين غني‌سازي متن مبدا نمي‌شوند، زيرا عناصر متن در قسمت جلويي نمايش داده نمي‌شوند. در آلماني، "to cloak" نيز به معناي "پوشش" يا "ماسك" است. در نتيجه، وب مسترهايي كه از cloaking استفاده مي كنند، محتواي خاصي را از كاربران پنهان مي كنند.

 

 

انواع رايج كلاكينگ

 

          تحويل IP

            محتواي نمايش داده شده يك وب سايت به آدرس IP بازديد كننده يا ربات بستگي دارد. وب مستر z را بشناسيد. ب. آدرس IP استاندارد يك خزنده، آنها مي توانند محتواي بهينه شده اي را ارائه دهند كه بازديدكنندگان انساني نمي توانند آن را ببينند. موفقيت اين تاكتيك كلاه سياه مبتني بر اين واقعيت است كه ربات هاي موتورهاي جستجو هميشه از طريق يك آدرس IP ثابت به سايت دسترسي دارند. با اين حال، اكثر ارائه دهندگان امروزه از تغيير آدرس IP استفاده مي كنند.

 

          تحويل نام نماينده

            هنگام دسترسي به اينترنت از برنامه هايي استفاده مي كنيم كه هر كدام نام خود را دارند، نام عامل. به اصطلاح Agent Name Delivery اكنون مي تواند براي تجزيه و تحليل اينكه آيا خزنده يا كاربر انساني در حال دسترسي به وب سايت است استفاده مي شود.

 اگر تشخيص داده شود كه عنكبوت است، مي توان صفحات متني ويژه اي را تحويل داد. براي جلوگيري از اين تكنيك پنهان سازي، بسياري از ارائه دهندگان نام عامل ربات هاي خود را با نام مرورگرهاي معمولي، به عنوان مثال، «تبديل» مي كنند. به عنوان مثال Mozilla/5.0.

 

متن سفيد در پس زمينه سفيد

            سئوكاران كلاه سياه براي مدت طولاني با متن سفيد روي پس زمينه سفيد كار كرده اند. اين روش هرزنامه محتوا را مي‌توان به عنوان پنهان‌كاري نيز ناميد، حتي اگر به بازديدكنندگان و خزنده‌ها نسخه مشابهي نشان داده شود. اما اين واقعيت كه نوشته‌ها روي پس‌زمينه‌اي با همان رنگ پنهان يا "پوشانده شده" هستند، اصطلاح "پوشش" را در گسترده‌ترين معناي ممكن مي‌سازد.

          Cloaking به عنوان يك تكنيك هرزنامه كه توسط هكرهاي جنايتكار استفاده مي شود

            پنهان‌كاري نام عامل يا پنهان‌كاري از طريق تحويل IP (زماني كه IP خزنده‌ها مشخص باشد) توسط هكرهاي جنايتكار نيز استفاده مي‌شود. آنها كنترل يك وب سايت را در دست مي گيرند و كد منبع را تغيير مي دهند تا ربات ها نسخه متفاوتي از صفحه را ببينند.

 در اين نسخه از صفحه كه براي كاربران انساني قابل مشاهده نيست، هكرها انبوهي از پيوندهاي هرزنامه را به پروژه هاي خود، عمدتاً در زمينه قمار، ****وگرافي يا وام تعبيه مي كنند. هر كسي كه متوجه مي شود وب سايت خود هك شده است بايد فوراً اقدام كند، در غير اين صورت خطر حذف شدن از فهرست موتورهاي جستجو را دارد.

 

 

Cloaking – موارد مرزي

 

هميشه لازم نيست از پنهان كاري صرفاً براي دستكاري نتايج موتورهاي جستجو استفاده شود. موارد زيادي وجود دارد كه به عنوان مثال. ب. ربات گوگل نسخه متفاوتي از يك وب سايت را نسبت به بازديدكنندگان انساني مي بيند.

 

  • انيميشن هاي فلش: بسياري از وب سايت ها قبلاً با انيميشن هاي فلش كار مي كردند زيرا بايد به بازديدكنندگان صفحه اي از نظر بصري جذاب نشان داده شود. با اين حال، خواندن اطلاعات موجود در فايل هاي فلش براي ربات هاي موتورهاي جستجو دشوار يا غيرممكن بود. در كد منبع، آنها فقط مي‌توانستند ببينند كه يك برنامه فلش در حال بارگذاري است، اما نه محتواي آن.
  • متن روي تصاوير: طراحان گرافيك و طراحان وب معمولا چيدمان هاي بسيار جذابي به خصوص براي بنرها و تصاوير محصولات ارائه مي دهند. با اين حال، موتورهاي جستجو فقط مي توانند تصاوير را بر اساس تگ هاي alt يا برچسب هاي عنوان و محتواي اطراف تصاوير تجزيه و تحليل و اختصاص دهند. بنابراين اگر مي خواهيد محتوا را از عنكبوت هاي موتورهاي جستجو مخفي كنيد، مي توانيد اين كار را روي تصاوير انجام دهيد. بسياري از سئوكاران از اين تاكتيك استفاده مي كنند به عنوان مثال. ب- رد صفحات ماهواره اي خود را پنهان كرده و از نمايه شدن آنها جلوگيري كنند. زيرا با مقايسه آثار وب سايت هاي مختلف، يك شبكه پيوند مي تواند به شما كمك كند. افشا شود.
  • عناصر CSS با "نمايش هيچ": به دليل ناآگاهي، بسياري از اپراتورهاي وب سايت از تنظيمات پيش فرض CMS خود استفاده مي كنند. ممكن است تنظيمات برخي از عناصر CSS آنها را از كاربران cloaking كند. اين اغلب در مورد جعبه هاي محتواي استفاده نشده صدق مي كند. محتوا همچنان براي موتورهاي جستجو قابل خواندن است، حتي اگر عنصر CSS با ويژگي "نمايش هيچ" علامت گذاري شده باشد.

 

چه چيزي توسط موتورهاي جستجو به عنوان هرزنامه cloaking در نظر گرفته نمي شود؟

 

با هدف گذاري جغرافيايي، خروجي محتوا با تعيين مكان كاربر دسترسي كنترل مي شود. با اين حال، از آنجايي كه اين معياري است كه راحتي كاربر را افزايش مي دهد، به عنوان مثال. به عنوان مثال، اگر به افرادي كه در فرانسه زندگي مي كنند نسخه فرانسوي زبان يك وب سايت شركتي ارائه شود، هدف گذاري جغرافيايي از طريق پرس و جو IP به عنوان پنهان كاري دستكاري در نظر گرفته نمي شود.

 همين امر در مورد تحويل عامل كاربر هنگامي كه براي نمايش يك وب سايت بهينه شده براي تبلت ها و تلفن هاي هوشمند به كاربران داراي دستگاه هاي تلفن همراه استفاده مي شود، صدق مي كند. همچنين به طور كلي بي ضرر در نظر گرفته مي شود اگر عوامل موتور جستجو URL بدون شناسه جلسه ارسال شوند.

 

نكاتي براي وب مسترها و سئوكاران

 

اگر مي‌خواهيد خطر طبقه‌بندي شدن به‌عنوان هرزنامه‌ها يا فهرست نشدن ديگر توسط Google، Bing و Co به دليل پنهان‌كاري را رد كنيد، بايد وب‌سايت‌هايي را ارائه دهيد كه محتواي يكساني را هم به كاربران انساني و هم براي خزنده‌ها ارائه مي‌دهند. اگر از تصاوير استفاده مي شود، بايد استفاده شود

. برچسب هاي لازم براي توضيحات ارائه شود تا موتورهاي جستجو نيز بتوانند اين محتوا را از نظر موضوعي مناسب نمايه كنند. اساساً، هر سئو بايد اطمينان حاصل كند كه تمام امكانات را براي ارائه محتواي بهينه، هدف‌مدار، مرتبط با موضوع و منحصر به فرد به كاربران و ربات‌ها انجام مي‌دهد.

 

نكته عملي: براي بررسي اينكه كدام محتوا به عنوان مثال. به عنوان مثال، آنچه ربات گوگل مي بيند، سئوكاران و مديران وب سايت مي توانند از ابزار Fetch as by googlebot رايگان در Google Webmaster Tools استفاده كنند. پيش نياز اين يك حساب كاربري معتبر گوگل و ثبت نام سايت مربوطه براي WMT است.

 

https://www.pubpub.org/user/lacy-raley

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=http://kabodseo.ir

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://gitlab.bsc.es/LacyRaley2

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/LacyRaley2

https://tcgschool.edu.in/members/lacyraley2/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/LacyRaley2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2930412-paste-jerin

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/paste_jerin79

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد